- The Cat
- The Cat
- Alias
- Species
- Gender
- First Appears
- Episode
- Contents
- Appearance
- Behaviour
- Episode 1
- Episode 2
- Episode 3
- Donut Story
- Multiplayer
- The Owl
- The Owl
- Alias
- Species
- Gender
- First Appears
- Episode
- Contents
- Appearance
- Behaviour
- Episode 1
- Episode 2
- Episode 3
- Multiplayer
- World of the Wild West
- Кошка/Мультиплеер
- Содержание
- Способности
- Режим скрытности
- Засада
- Аниматроники
- Содержание
- Описание
- Список аниматроников
- CASE: Animatronics
- CASE 2: Animatronics Survival
- Интересные факты
- Галерея
The Cat
This article contains spoilers. You are browsing at your own risk |
The Cat
Alias
Species
Gender
First Appears
Episode
«What’s wrong with this toy?!» — Jack after encountering The Cat
Contents
Appearance
The Cat is a large feline animatronic and is relatively unchanged compared to her appearance in the first game. She has an oversized head with two large fangs, pointed ears, and glowing red eyes. Unlike her original appearance, both eyes are intact and change to red when aggressive. Like The Bull, her body is mostly metallic but is tinted blue. The Cat was presumably the mascot of Aurora Entertainment Park, as a mug bearing her image resides in Jack’s Office.
Behaviour
Episode 1
Jack Bishop first encounters the Cat during Episode 1: The Past Is Not Forgotten and is the most active animatronic in this episode. After UNKNOWN cuts the power, the player is directed to A5 to retrieve the Tablet. The Cat breaks through a wall after the radio in A5 is activated using the Tablet attempts to attack the player. Running back to Jack’s Office and locking the door will avoid a jumpscare. The Cat forces her way into the office after UNKNOWN’s phone call is complete. She is only avoided by hiding under Jack’s desk but will crawl after the player if she enters the office before they can hide. If the player evades the Cat successfully, she will crawl into the vent directly outside of Jack’s ffice and disappear.
The Cat is encountered again during Episode 1 in The Warehouse. The player must retrieve Jack’s Multi-Pass from within the warehouse while the Cat patrols the area. The Cat
The Cat about to attack Jack
has excellent night vision, so turning the flashlight off will not prevent her from spotting the player. While patrolling the warehouse, the animatronic will walk for a short distance before stopping and scanning the area. The Cat has a set patrol route and will often stop at corners, offering a window to sneak up on her or evade her. She will yowl upon spotting the player and is near impossible to escape from due to the narrow passageways between the shelves. The warehouse door locks after the player enters the area, and the orange keycard needed to unlock it is attached to the tip of the Cat’s tail. The keycard can be collected at any time, but will only unlock the warehouse door after the player collects the Multi-Pass from the supervisor’s desk.
The Cat is encountered again in the Warehouse when the player returns to retrieve a crowbar to break the lock on the kitchen door. The crowbar’s location is randomly generated, so the player must search the area for it while avoiding the Cat. The Cat’s behaviour is unchanged from her previous appearance, however The Owl will spawn alongside her after the crowbar is retrieved. The Cat may also attack the player while retrieving the charged Tablet from Jack’s Office, and is evaded in the same manner as her first appearance.
The Cat is encountered for the final time in the ending of Episode 1 when the player attempts to access the Kitchen.
The following information contains spoilers. To view them, click the [show] tag. | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
The following information contains spoilers. To view them, click the [show] tag. | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
The following information contains spoilers. To view them, click the [show] tag. | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Кошка | Галерея | Мультиплеер |
Кошка | |
---|---|
Кодовое название | EMMA A-1 |
Способности | Режим скрытности, засада |
Пол | Женский |
Кошка (англ. The Cat), также известная как EMMA A-1 — второй аниматроник, добавленный в Мультиплеер. Была добавлена в обновлении 0.30 «Deadly Paws».
Содержание
Способности
Режим скрытности
Кошка встает на четыре лапы и становится чуть прозрачнее в течение 10 секунд. Также это дает ей возможность передвигаться в 2 раза быстрее. В данном режиме Выжившим тяжело её увидеть.
Тратит энергии: 25%
Время перезарядки: 60 секунд
Засада
Кошка забирается на потолок, лишаясь возможности двигаться. В любой момент она может приземлиться на землю.
Данная способность создана для поимки Выживших. Если один из игроков встанет под Кошкой, то она приземлится прямо на Выжившего, мгновенно убивая его.
Источник
Аниматроники
Аниматроники — железные роботы, сделанные под разных животных, являются главными антагонистами серии игр CASE: Animatronics. Присутствуют во всех частях CASE.
В CASE: Animatronics появляются только 3 аниматроника: Волк, Кошка и Сова. Ими управляет Скотт Диджи, пытающийся натравить их на Джона Бишопа.
В CASE 2: Animatronics Survival появился новый аниматроник — Бык, аниматроники из первой части немного изменились (стоит подметить, что CASE 2 является приквелом CASE), например: Кошка стала синей, и у неё появилась способность уметь ползать, а у Волка появились трубы на спине (подробное описание можно найти в соответствующих статьях). Теперь ими стал управлять Неизвестный, который мстит Джеку за какое-то совершённое им преступление.
Содержание
Описание
Сами аниматроники представляют из себя обычных железных животных: волка, кошку, сову и быка. В первой части игры аниматроники Волк, Кошка и Сова были созданы Скоттом Диджи. Скотт натравил их на Бишопа, чтобы отомстить ему за то, что начинающий полицейский не смог поймать убийцу.
Во второй части игры Кошка, Сова и новый аниматроник Бык стали принадлежать заброшенному парку аттракционов Aurora Entertainment Park. Теперь аниматрониками управляет, как уже говорилось ранее, Неизвестный.
Также во второй части игры появился Мультиплеер, в котором можно играть за аниматроников (Быка, Кошку, Сову и Волка) и Выживших по сети. У каждого аниматроника есть по 2-3 способности (подробное описание можно найти в соответствующих статьях), они «научились» танцевать.
Список аниматроников
CASE: Animatronics
CASE 2: Animatronics Survival
Интересные факты
- В первой части игры аниматроники передвигались «вразвалку», но во второй части их ходьба стала похожа на человеческую.
- Волк впервые появился в CASE 2: Animatronics Survival только в Мультиплеере.
- Если в первой части игры посмотреть в планшет перед скримером, то его можно будет увидеть на планшете (только PC-версия).
Галерея
Больше изображений можно найти в соответствующих статьях-галереях.
Источник